Cytat

Zdravím. Vy, kteří mě neznáte, já jsem Ness, jsem 18letá milovnice knih a seriálu. Mezi mé oblíbené žánry patří mimo jiné – YA, fantasy a sci-fi. Přečtu prakticky cokoli, pokud mě zaujme děj.

RC: Moře nálezů a ztrát : Náhodní lháři

Autor: Lena Valenová
Počet stran: 207
Nakladatelství: Beletris
Rok vydání: 2016

Anotace:
Téměř detektivní román s mladými hrdiny o tajemné minulosti, vyostřené přítomnosti a boji za svou budoucnost, o ztrátách i nálezech na cestě za pravdou. Do dětského domova na předměstí Říma přivedou dvanáctiletého kluka. Zdá se, že nic nepoznává, nic si nepamatuje. Ale to není jediná překážka, se kterou se musí potýkat. Také je tu vůdce klučičí party, který je rozhodnut udělat cokoli, aby nováčka odstranil ze své cesty. O čtyři roky později patnáctiletá studentka pražského mezinárodního gymnázia potká na pláži v Itálii okouzlujícího mladíka. Místo vysněné letní romance však Elena z prázdnin odjíždí plná hořkosti a se ztrátou iluzí. O to větší šok pro ni je, když mezi novými spolužáky – studenty zahraničního výměnného programu – poznává onoho kluka z pláže. Kdo je ale tenhle kluk, co najednou tvrdí, že je někdo úplně jiný, doopravdy? I on však řeší vážné otázky. Přijel do Prahy s pečlivě připraveným plánem. Jenže s jednou věcí nepočítal – s Elenou. Nedávno mu pořádně zavařila. Tentokrát je však odhodlaný nenechat nic náhodě. Nikdo mu nezkříží jeho plány. Ani Elena ne. Ona hledá sama sebe. On hledá svou minulost. A ti dva se opravdu nemusí. Vztah Eleny a Michaela je jako jízda na divoké horské dráze, kdy ani jeden neví, co mohou od toho druhého očekávat za následující zákrutou. A to ještě nevědí, že v tom nelítají sami. A že jde o mnohem víc, než oba na začátku mohli třeba jen tušit…



Než jsem se do děje vůbec ponořila, zabralo to nějakých 50 stran, což je nějakých 25% knihy, což se mi zdá celkem dost, vzhledem k tomu, že má kniha pouhých 207 stran.
Vůbec nevím co jsem měla od knihy původně čekat, protože jsem měla za to, že čeští autoři se v některých faktech nevyrovnají zahraničním, ale po přečtení MNAZ, Naslouchače a dalších českých knih, jsem přesvědčená o opaku.

Elenin popis dovolený mě vůbec nebavil, zdálo se mi to zbytečně prodloužené, ale po návratu domu a během výměnného pobytu se mi kniha velmi zalíbila a chtěla jsem víc a víc, pak se ale stala věc na kterou jsem nebyla připravena. Konec výměnného pobytu, konec Eleny a Mikea, konec knihy.

Na knize mi vadila jedna věc a to, že autorka psala ve 3. os, což já vyloženě nesnáším a v této knize obzvlášť, protože tam bylo poměrně hodně postav a někdy myšlenky vícero postav opravdu dokázali poplést hlavu.

Velmi mě zaskočil konec.

Ale kniha byla zajímavá, originální a mě se až na pár nedostatků líbila, bylo to něco jiného a velmi se těším na další kousky skládačky.

Knihu hodnotím 3,5*/5*, což se mi zdá velmi dobré.

Odkaz na stránky Leny, která mi knihu také poskytla - zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Agata | WS | x x. Úpravy šablony Lucy Lillianne.