Cytat

Zdravím. Vy, kteří mě neznáte, já jsem Ness, jsem 18letá milovnice knih a seriálu. Mezi mé oblíbené žánry patří mimo jiné – YA, fantasy a sci-fi. Přečtu prakticky cokoli, pokud mě zaujme děj.

RC: Dcery světla a temnoty


Hezké sobotní ráno,
někteří z Vás ještě pospávají a někteří si už čtou tuto recenzi. Dneska se zaměříme na ne moc známou knihu od české autorky. Představuji Vám Lenku Dostálovou a její sérii Dcery světla a temnoty!

Autor: Lenka Dostálová
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 288

Anotace:Lea a Sára jsou sestry – dvojčata. Celý život táhly za jeden provaz a nikdy by je nenapadlo, že jejich pouto dokáže někdo přetrhnout. Když se Sára dozví, že má čarodějnické schopnosti a že je součástí magického světa, o jehož existenci neměla dosud potuchy, rozhodne se, že před ním svoji sestru uchrání. Pod vedením svého nového učitele, strážce Lukáše, se začne učit používat kouzelnou moc. Dřív, než své nadání ovládne dokonale, však zasáhne zlo. Její sestru napadnou démoni a dívky jsou vtaženy do víru boje mezi světlem a temnotou. Do světa plného stínů, tajemství a zla, ze kterého nikdo nedokáže odejít bez šrámů na duši…


Možná neznáte tuto sérii, ale říká Vám něco série Projekt Alfa? Správně, stejná autorka. A pokud jste tuto sérii ještě nečetli, dám Vám pár důvodu proč se do toho vrhnout.
Děj začíná tím, že Sára odejde ke své nové rodině, protože obě dívky jsou sirotci, nic ze svého mládí si nepamatují. Když Sára ale odejde dozví se něco neuvěřitelného, že je čarodějka.

Musí se svoje schopnosti co nejdříve naučit používat, protože jak jí tak i sestře hrozí obrovské nebezpečí! S tím jí pomáhá její strážce Lukáš. Dívky jsou vtrženy do magického světa a musí vyhrát boj mezi světlem a temnotou. Najdou pomoc, nebo budou na všechno samy?
Než se jí však podaří své schopnosti naučit používat, jsou ona i Lea napadeny démony a poslány v čase o 30 let zpět na cizí planetu, aby zachránily budoucnost a porazily démona stínů. A tak začíná jejich dobrodružství.

Na začátku knihy mi příběh hrozně připomínal seriál Čarodějky. Dívka o ničem neví, pak má najednou čarodějnické schopnosti, má svého světlonoše.. Nic z toho mi vůbec nevadilo, já jakožto fanynka tohoto seriálu jsem si knihu oblíbila ještě víc.
Mám k tomu akorát dvě výtky ..

1)     Přechod z jednoho světa do druhého a ještě v čase se mi příliš nezamlouval. Zdálo se mi to jako zbytečný krok a akorát to přidalo další komponent do už tak zamotaného děje. 
2)     Na začátku byly nějaké nejasnosti, ale nebylo to tak hrozné, abych knihu hned zahodila. Jednoduše jsem si těch maličkostí nevšímala.

Knihu Vám ale doporučuji, je to kniha, kde nenajdete žádné klišé scénky a nebudete se moci od příběhu Sáry a Ley od odtrhnout.

Moc děkuji autorce za zaslání knihy. V balíčku jsem rovnou narazila i na druhý díl, rozhodně neváhám a jdu se do ní pustit!

Knihu hodnotím skvělými 90%!


Žádné komentáře:

Okomentovat

© Agata | WS | x x. Úpravy šablony Lucy Lillianne.