Cytat

Zdravím. Vy, kteří mě neznáte, já jsem Ness, jsem 18letá milovnice knih a seriálu. Mezi mé oblíbené žánry patří mimo jiné – YA, fantasy a sci-fi. Přečtu prakticky cokoli, pokud mě zaujme děj.

Střípky času: Aneb když se středoškolačka přimíchá do nadpřirozeného světa


Název: Střípky času
Autor: Petra Slováková
Rok vydání: 2019
Počet stran: 320
Nakladatelství: Host


Jana by mohla být obyčejná středoškolačka, kdyby ovšem neměla schopnost cestovat časem. 
V tíživé rodinné situaci se Jana musí postarat sama o sebe, a tak si přivydělává prodejem starožitností přenesených z minulosti. Na svých cestách nejednou bezohledně poruší časové předivo a upoutá na sebe pozornost bytostí střežících časovou kontinuitu. 
Jeden takový přesun ji málem stojí život. Zachrání ji policejní vyšetřovatel, který jí posléze dokonce nabídne práci ve zvláštním oddělení. Jana se musí začlenit do týmu cizích lidí a naučit se svou schopnost řádně ovládat. 


Záhy se dozvídá, že existují i jiní, kteří jsou mnohem nadanější než ona — čarodějové. Podmanili si město a ve skrytu mezi sebou vedou války. Jana se zaplete do nebezpečné hry — ten, kdo dokáže měnit běh věcí, je cenný spojenec a zároveň mocný nepřítel. Všechno se zamotá ještě víc, když jí jeden čaroděj zachrání život. 
,,Umíš se vrátit v čase na určité místo a říct, co se tam stalo?"Přikývla jsem.,,Pak chci, abys mi pomohla určit únosce, nebo možná dokonce i vraha."
Potíž není jen v tom, že jde o pravou ruku úhlavního nepřítele. Ukáže se totiž, že Petr Janu dobře zná, zatímco ona ho nikdy předtím neviděla. I když v čase se může stát cokoli… 

Ze začátku jsem z knihy měla strach, když jsem jí dostala, přeci jen, je od české autorky. Tuto větu jsem slyšela všude kolem sebe, já jsem se k té skupince nepřidala, poněvadž nějací čeští autoři píší dokonce i lépe než zahraniční.

,,Jestli to nevadí, vezmu si na zbytek dne volno," řekla jsem[...],,Mám tě zavést?" zeptal se David.,,Ne. Asi se raději projdu," ubezpečila jsem ho. ,,Chci trochu přemýšlet.",,Jasně, tak zítra?" ujistil se.

Nápad na knihu se mi začal líbil hned po přečtení anotace – žijeme ve světe, kde někteří z nás mají dar nadpřirozených sil. Kdo by to nechtěl? Díky tomuto daru může Jana cestovat časem. Díky knize jsme dostali všichni jiný pohled na Ostravu.


Kromě Jany a Davida (což je v příběhu hlavní vyšetřovatel) mě žádná jiná postava tolik nezaujala. Byly nudné, nevýrazné, černobílé. Autorka jim mohla dodat nějakou tu jiskru, protože bez ní to bylo suché a některé pasáže až nudné.

,,Představ si, že nemám ani dotykáč. Lidstvo jednou zjistí, že Nokia nebyla slepá ulička."Zkusila jsem konvici zapnout, ale bylo jasné, že je po ní. Naštěstí ještě byla v záruce, takže mi ji mohli vyměnit.,,Jak ti to můžu vynahradit," zeptal se.,,Neřeš to," mávla jsem nad tím rukou.,,Pozvu tě alespoň na drink," navrhl.,,Kdy?",,Třeba hned. Stejně jsi chtěla jít semnou ven ne?"

Naše hlavní hrdinka Jana je chvílemi ale hrozně naivní – důvěřivá, ale taky protivná. Její dětství nebylo lehké – táta je po smrti, matka alkoholička. Její přeměna ze studentky na hrdinku se mi chvílemi zdála absurdní a nesmyslná, poněvadž se příběh odehrává jen během pár dní.


Někdo by si řekl, že schopnost cestování časem je nekonečná a bez omezení, v tomto případě tomu tak není, má limity.

Nejvíc se mi líbil ten podivný vztah Jany a Petra, tráví spolu hodně času, takže se s hrdiny dokážete sžít. Samozřejmě se autorka mohla více rozepsat, více rozvinout tu velkou lásku, myslím si, že by to příběhu a knize samotné jen a jen pomohlo.


Co si budeme.. Petra umí psát, dokázala to díky stavbě kostry příběhu, perfektním zpracováním dialogů a popisů.


Střípky času jako kniha samotná je skvěle napsaná fantasy kniha. Velkým plusem je i to, že je psána v našem domácím prostředí – v Ostravě. Na to, že kniha má přes 300 stran, kniha se mi četla rychle. Na všechny knižní nedostatky se mi kniha líbila. A jednou se k ni určitě vrátím.


Knihu bych vám samozřejmě všem chtěla doporučit, myslím, že si každý najde své.

Kniha si získává 7*/10*

Za poskytnutí knihy bych chtěla poděkovat Knihcentrum
Knihu lze zakoupit zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Agata | WS | x x. Úpravy šablony Lucy Lillianne.