Cytat

Zdravím. Vy, kteří mě neznáte, já jsem Ness, jsem 18letá milovnice knih a seriálu. Mezi mé oblíbené žánry patří mimo jiné – YA, fantasy a sci-fi. Přečtu prakticky cokoli, pokud mě zaujme děj.

Tři temné koruny


Název: Tři temné koruny
Autor: Kendare Blake

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2019
Počet stran: 424

Na ostrově Fennbrinu se v každé generaci rodí trojčata – tři královny, rovnocenné dědičky trůnu. Mirabella ovládá živly. Lusknutím prstů dokáže přivolat plameny nebo prudkou bouři. Katharina může pozřít nejprudší jedy, aniž by ji zabolelo břicho. Arsinoe zase umí vykouzlit nejrudější růži i krotit šelmy. Každá z nich je jedinečná, ale jen ta nejlepší může získat korunu. V den jejich šestnáctin proto začíná souboj. A hrát se bude na život a na smrt.


Kniha na první pohled zaujme svou obálkou, která je velmi krásně graficky zpracována tak, že zaujme hned na první pohled a vyjadřuje celou charakteristiku děje.
Jak víme z anotace, dějem se nacházíme na ostrově Fennbrinu, kde se královnám rodí trojčata. Každé narozené dítě oplývá určitou schopností, určitým darem. Nejčastěji to jsou naturalisté, traviči a elementálové, někteří šťastní jedinci dostanou dar války.

Královny se ihned po porodu vzdají trůnu, který přenechají Radě.
Sestry vyrůstají bok po boku, jakmile ale dovrší šesti let, jsou od sebe odloučeny a nesmí se vidět, dokud neoslaví své šestnácté narozeniny. Až sestry dosáhnout toho věku, zbývají čtyři měsíce do festivalu Beltainu, kde se opět setkají tváří v tvář, seznámí se i se svými nápadníky.

Následně děvčata předvedou, jak silným darem jsou obdarovány a následně začíná lov. Mají rok na to, aby jedna ze sester zabila dvě zbývající, jakmile se tak stane, bude zvolena nová královna.
Mirabella se narodila jako elementálka, dar se u ní projevil ve chvíli, kdy jí bylo šest let. Kdyby chtěla, dokázala by svou mocí i zabíjet.

Katherine je od narození travička, přestože je její dar velmi slabý, je vychovávaná Natalií, nejvyšší představitelkou Rady. V jedech se vyzná, v míchání je opravdu skvělá, ale když je má pozřít.. nastává ten bod zlomu.

Naturalistka Arsinoe by jako každá jiná měla mít svého familiára, což je zvíře, se kterým vytvoří pouto. Měla by umět ovládat živočichy a nechat rozkvést květiny. Její dar se stále neprojevil, což značí že je nejslabší z trojčat.

Všechny tři hlavní hrdinky mi přijdou opravdu sympatické a oblíbila jsem si je ihned po prvních třech kapitolách. V jejich osudu je psáno, že musí zabít jedna druhou, přitom jsou popsány jako nevinná děvčata.

Styl psaní mi u knihy vyhovoval, téměř ihned jsem byla vtažena do děje. Kniha se četla sama.
Zpočátku mě zarazila délka jednotlivých kapitol, byly na moc dlouhé, ale postupem času je autorka zkracovala, což mi vyhovovalo.

Jediné co mě mrzí na příběhu je to, že tam Katharine neměla takový prostor jako další dvě sestry.

Kniha byla plná akce, zvratů a napětí. Pro mě je tato kniha jedna z nejlepších tohoto roku a nemohu se dočkat, až budu mít v ruce pokračování.

Knize dávám 9*/10*


Za poskytnutí knihy děkuji Knihcentrum
Knihu můžete zakoupit zde

1 komentář:

  1. Tato kniha mě velmi zaujala. Jen si rdši počkám, až bude kompletní, abych nemusela čekat na další díl. :)

    OdpovědětVymazat

© Agata | WS | x x. Úpravy šablony Lucy Lillianne.